vineri, 8 mai 2015

Vila din Predeluţ, Bran - Fundaţia

Am inceput vara. Iunie 2009

 

Am facut sapaturile si legarea armaturilor in Fundatie, dupa care am realizat Prima Faza cu Inspectoratul de Stat in Constructii.

Am calculat necesarul de 16 mc de beton pentru prima turnare (talpa fundatiei).
Mi s-a spus de la statia de betoane ca vor veni 2 betoniere de 8 mc. A venit prima betoniera si a bagat dupa calculele mele 2 mc in vreo 8 minute si a plecat... soferul a incercat sa plece cat mai repede! Eram eu, e adevarat, doar cu un singur muncitor si paream cam tineri(usor de pacalit), dar cofragul era bine legat! Soferul de pe Pompa a incercat o mica diversiune. I-am spus sa mute furtunul mai in fata, dar el a incercat special sa toarne excesiv intr-o parte unde parea cofragul mai putin bine prins. Cofragul s-a deplasat putin, dar nu incapeau in 20-25 cm (centimetri) de umflatura 6 mc de beton. Am luat numarul primei betoniere si inainte de a incepe turnarea cu betoniera a doua m-am urcat pe scara si m-am uitat la spatele ei daca e plina. Era! A turnat 8 mc in 30-35 min. Cu a doua betoniera s-a umplut jumatate de Fundatie, exact cum calculasem. Nu iesea nici timpul si nici metrajul... Am vorbit cu patronului statiei de betoane ca nu pot sa platesc pentru jumatate de turnare... Puteam face intrerupere pe verticala, dar nu pe orizontala. Mi-a spus ca are masinile pe GPS si nu se poate sa fi deviat vreo masina. I-am transmis ca nu platesc si pana la urma am cazut la un compromis: a trimis un inginer sa masoare si sa faca cubajul. Acesta desi nu a vrut sa accepte la inceput realitatea din teren, dupa un calcul simplu a recunoscut si i-a explicat patronului sau ca am dreptate. Adevarul e ca la un calcul simplu nu iesea nici ca timp si nici ca suprafata.



Am tras tevi prin fundatie pentru canalizare.
Studiul geotehnic releva pamant coeziv de tip argila.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu